HANDELSBETINGELSER
Vores betingelser
Velkommen til Bergshop.dk. Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på Bergshop.dk
GENERELT
Vi sender alle varer som pakkepost, det gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer. Varerne er forsikrede under forsendelsen, og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, skal du anmelde det til PostNord med det samme eller senest 2 dage efter modtagelsen og returnere varen til os efterfølgende. Bergshop.dk er ikke ansvarlig for varer, der er blevet beskadiget under transporten. Vi pakker altid varerne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres. Vi tager forbehold for fejl og udsolgte varer.
LEVERINGSTID
Bestil inden kl.13.00 og varerne afsendes samme dag. Hos Bergshop.dk gør vi alt for en hurtig levering, så alle ordrer afsendes i løbet af 1-2 hverdage. I forbindelse med udsalg skal der påregnes længere leveringstid. Skulle der opstå forsinkelser hos PostNord kan Bergshop.dk dog ikke drages til ansvar. Er en varer meget forsinkede (adskillige dage), eller ved deciderede udeblevne leverancer, fremsender Bergshop.dk en ny leverance uden beregning. Vær opmærksom på, at leverancer til Bornholm og andre småøer i visse tilfælde kan vare op til 3 dage.
FORSENDELSE I DANMARK
Alle pakker sendes som en forsikret pakke og leveres på alle hverdage. Leveringen tager mellem 1-2 dage og sker med PostNord.
Ved køb under 500 DKK er forsendelsesomkostninger med PostNord uden omdeling 35 DKK / med omdeling 55 DKK.
Ved køb på 500 DKK og derover er forsendelsesomkostninger med PostNord uden omdeling 0 DKK / med omdeling 29 DKK.
Dette gælder ikke ved køb af nedsatte varer. Her gælder følgende priser:
Forsendelsesomkostninger med PostNord uden omdeling 35 DKK / med omdeling 55 DKK.
FORSENDELSE TIL UDLANDET
Vores forsendelser til udlandet bliver foretaget af PostNord. Alle forsendelser bliver sendt som en forsikret pakke.
Fragtomkostningerne varierer fra land til land. De pågældende priser vil fremgå i check-out flowet, når du lægger din ordre.
Hvis du er i tvivl om fragtomkostningerne, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på: kundeservice@bergshop.dk.
AFHENTNING AF VARER
Hvis varen ønskes afhentet på vores adresse, skal det ske på: Østerbrogade 100, 2100 København Ø. Du vil modtage en mail, når din bestilling er klar til afhentning. Vi har åbent mandag til fredag mellem kl. 10.30-18.00 og lørdag mellem kl. 10.00-16.00. Husk at oplyse din leveringspræferencer i ordren som findes på siden, hvor du udfylder dine personlige oplysninger.
RETURRET
Bergshop.dk yder 14 dages fuld returret (også på udsalgsvarer) gældende fra den dag, du modtager dine varer.
Vil du returnere en eller flere af dine varer, skal du registrere din returnering online via følgende link: https://bergshop.dk/pages/returneringer. Her skal du registrere de varer, du vil returnere, og angive din årsag. Med din feedback sikres en korrekt returnering og hurtig refundering. Derefter skal du pakke dine returvarer. Huske at vedlægge din "PAKKESEDDEL"! Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen. Det påsatte SEAL TAG må ikke fjernes. Varer uden SEAL TAG tages ikke retur.
Returforsendelsen er på egen regning, enten ved at benytte vores forudbetalte portolabel til kr. 45,- (indenfor DK), eller via en portolabel du selv har købt.
Aflever din pakke på et vilkårligt PostNord posthus og husk at få en kvittering på indleveringen, hvis pakken mod forventning skulle gå tabt. Alternativt kan pakker indleveres hos Berg, Østerbrogade 100, 2100 København Ø indenfor butikkens åbningstid. Afvent herefter en email fra os der bekræfter, at vi har modtaget og godkendt dine returvarer. Refundering sker op til 7 arbejdsdage, fra vi modtager din pakke. Vi tilbagebetaler beløbet til det kreditkort, som varerne er blevet købt med. Dette for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.
RETURNERING AF GAVER
Hvis du har modtaget en gave, der er købt på Bergshop.dk, og ønsker at returnere varen, kan vi bytte den til en anden vare af samme værdi. Hvis du derimod finder en vare, der er dyrere, har du mulighed for at betale differencen samt de fornødne leveringsomkostninger og få denne vare tilsendt i stedet. Du kan også vælge at få udstedt et tilgodebevis eller et gavekort og bruge det inden for 2 år. Penge kan desværre ikke refunderes til andre kreditkort end det, der har betalt gaven i første omgang.
REKLAMATIONER
Alle varer er omfattet af købelovens regel om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer kontakt venligst kundeservice på telefon 35 26 98 00 eller mail: kundeservice@bergshop.dk Bergshop.dk dækker ikke fragtomkostninger i forbindelsen med en reklamation.
UDSOLGTE VARER
Hvis en vare, som du er interesseret i, skulle være udsolgt, har du ligeledes mulighed for at kontakte os på: kundeservice@bergshop.dk og få information om muligheden for at blive skrevet op på venteliste ifm. genbestiling af varen. Vi kan muligvis også tilbyde en tilsvarende vare, som kunne have din interesse.
BETALING
Du kan hos Bergshop.dk betale med betalingskortene: Dankort, VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD, JCB, AMERICAN EXPRESS og VISA/Electron. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vores lager. Alle priser hos Bergshop.dk er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.
SIKKERHED
Al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Bergshop.dk eller andre uvedkommende har ikke mulighed for at se de data, der udveksles ved køb. Bergshop.dk behandler dine personlige kontaktoplysninger med 100% fortrolighed og vi garanterer, at ingen andre kan få adgang til dem.
FORBRUGERBESKYTTELSE
Bergshop.dk følger de vejledninger der foreligger fra D-mærket. Vi arbejder og handler under de retningsliner og de love der er lavet af forbrugerstyrelsen.
ALMINDELIGE SPØRGSMÅL
HVORDAN RETURNERER JEG EN VARE ?
Bergshop.dk yder 14 dages fuld returret (også på udsalgsvarer) gældende fra den dag, du modtager dine varer.
Vil du returnere en eller flere af dine varer, skal du registrere din returnering online via følgende link: https://bergshop.dk/pages/returneringer. Her skal du registrere de varer, du vil returnere, og angive din årsag. Med din feedback sikres en korrekt returnering og hurtig refundering. Derefter skal du pakke dine returvarer. Huske at vedlægge din "PAKKESEDDEL"! Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen. Det påsatte SEAL TAG må ikke fjernes. Varer uden SEAL TAG tages ikke retur.
Aflever din pakke på et vilkårligt PostNord posthus og husk at få en kvittering på indleveringen, hvis pakken mod forventning skulle gå tabt. Alternativt kan pakker indleveres hos Berg, Østerbrogade 100, 2100 København Ø indenfor butikkens åbningstid. Afvent herefter en email fra os der bekræfter, at vi har modtaget og godkendt dine returvarer. Refundering sker op til 7 arbejdsdage fra vi modtager din pakke.
TAGER I UDSALGSVARER RETUR ?
Bergshop.dk yder 14 dages fuld returret på udsalgsvarer gældende fra den dag, du modtager dine varer.
Vil du returnere en eller flere af dine varer, skal du registrere din returnering online via følgende link: https://bergshop.dk/pages/returneringer. Her skal du registrere de varer, du vil returnere, og angive din årsag. Med din feedback sikres en korrekt returnering og hurtig refundering. Derefter skal du pakke dine returvarer. Huske at vedlægge din "PAKKESEDDEL"! Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen. Det påsatte SEAL TAG må ikke fjernes. Varer uden SEAL TAG tages ikke retur.
Aflever din pakke på et vilkårligt PostNord posthus og husk at få en kvittering på indleveringen, hvis pakken mod forventning skulle gå tabt. Alternativt kan pakker indleveres hos Berg, Østerbrogade 100, 2100 København Ø indenfor butikkens åbningstid. Afvent herefter en email fra os der bekræfter, at vi har modtaget og godkendt dine returvarer. Refundering sker op til 7 arbejdsdage fra vi modtager din pakke.
HVORDAN UDFYLDER JEG RETURSEDDEL?
Vil du returnere en eller flere af dine varer, skal du registrere din returnering online via følgende link: https://bergshop.dk/pages/returneringer. Her skal du registrere de varer, du vil returnere, og angive din årsag. Med din feedback sikres en korrekt returnering og hurtig refundering.
HVORDAN BYTTER JEG MIN VARE TIL NOGET ANDET ?
Vi bytter gerne til en anden størrelse eller farve. Ønsker du at bytte din vare til et andet produkt, foreslår vi, at du returnerer varen og derefter køber den anden, ønskede vare.
JEG HAR MODTAGET EN FORKERT VARE ?
Vi bestræber os på at levere som bestilt. I tilfælde af fejl kontakt da venligst kundeservice@bergshop.dk og vi vil sende dig en returlabel, så varen kan returneres fragtfrit. Venligst oplys navn, adresse samt ordrenr. ved al henvendelse.
OBS!
STØRRELSER
Hvis du har brug for hjælp til at finde den rigtige størrelse eller for mere præcise mål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@bergshop.dk eller på telefon 35 26 98 00.
VASKEANVISNINGER
Husk altid at følge vaskeanvisningerne i tøjet.
Vi anbefaler håndvask af cashmere og silke.
Vask altid lyst, mørkt og farvet tøj separat.
Husk aldrig at vaske tøj som kun bør renses.
KONTAKT OS
Bergshop.dk gør alt for at være behjælpelig i enhver situation. Hvis vi i et sjældent tilfælde ikke kan indfri dine ønsker med det samme, vil vi undersøge sagen og vende tilbage med en løsning hurtigst muligt. Husk altid at oplyse dit fakturanummer eller dit ordrenummer, så vi hurtigt kan finde frem til din ordre. Hvis du har spørgsmål, som ikke bliver besvaret på hjemmesiden, eller kommentarer og bekymringer af nogen art, skal du altid være velkommen til at kontakte Bergshop.dk's kundeservice på én af følgende måder.
Tlf: 35 26 98 00
Mail: kundeservice@bergshop.dk